School of Architecture N.T.U.A. | Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π
Architectural Design 8a, 2017 | Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός 8α, 2017

Faculty: Ariadni Vozani (dept. III)
Διδ. Ομάδα: Αριάδνη Βοζάνη (τομέας ΙΙΙ)

Studio consultants: Bouki Babalou-Noukaki, Vana Xenou
Σύμβουλοι μαθήματος: Μπούκη Μπαμπάλου-Νουκάκη, Βάνα Ξένου

Tutors: X. Dialeismas, Y. Passia | Colaborators: I. Fakiri, A. Pantelopoulou
Επικ. Διδασκαλία: Ξενοφώντας Διαλεισμάς, Γιώτα Πασσιά |Συνεργάτες: Ιωάννα Φακίρη, Αναστασία Παντελοπούλου


School of Architecture N.T.U.A. | Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π
Architectural Design 8a, 2016 | Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός 8α, 2016

Faculty: Ariadni Vozani (dept. III), Maria Markou(dept. II)
Διδ. Ομάδα: Αριάδνη Βοζάνη (τομέας ΙΙΙ), Μαρία Μάρκου(τομέας IΙ)

Studio consultants: Bouki Babalou-Noukaki
Σύμβουλοι μαθήματος: Μπούκη Μπαμπάλου-Νουκάκη

Tutor: I. Fakiri | Colaborators: S. Sarantopoulou, A. Chazapis
Επικ. Διδασκαλία: Ιωάννα Φακίρη |Συνεργάτες: Στεργία Σαραντοπούλου, Αντώνης Χαζάπης

Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

Καριωτάκη_Κωστάκη_Παπαϊωάννου - Κεντρική ιδέα


Τι είναι ο Τρίτος Παράδεισος
_ Ο εικαστικός παράδεισος θα τρυπήσει το έδαφος έξω από το Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, για να αναδυθεί ο καινούργιος παράδεισος από τα συντρίμμια του σημερινού κόσμου. Με αυτά τα συντρίμμια σχηματίζονται δύο κύκλοι που απεικονίζουν το σήμα του απείρου.
_ Σε αυτό έρχεται να προστεθεί ένας τρίτος κύκλος στο κέντρο για να δηλώσει το πεπερασμένο, τη στιγμή που παρελθόν και μύθος έρχονται να συναντήσουν το παρόν.
_ Ελευσίνα κατάλληλη περιοχή με έναν ατμοσφαιρικό αρχαιολογικό χώρο με πολλές βιομηχανίες στην οποία συνυπάρχει και εκφράζεται η αντίθεση του φυσικού και τεχνητού χώρου.
_ Πρώτος είναι η ίδια η φύση. Δεύτερος είναι εκείνος που ξεκινά όταν οι άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τη φύση κι έφτιαξαν έναν ψεύτικο παράδεισο. Τρίτος είναι αυτός εδώ. Η σχέση ανάμεσα στη φύση και το τεχνητό δημιουργεί τη νέα πραγματικότητα.
_ ένα «Νέο Σύμβολο Αιωνιότητας», που αποτελεί την αναδιαμόρφωση του μαθηματικού συμβόλου του απείρου.
_ Πρόκειται για τρεις κύκλους, εκ των οποίων οι δύο αντίθετοι συμβολίζουν ο καθένας τον φυσικό παράδεισο (απ ’όπου ξεπήδησε η ανθρωπότητα) και τον τεχνητό παράδεισο (ο οποίος εκπροσωπείται από την κατάκτηση της τεχνολογίας).
Στο κέντρο ένωσης των δύο καμπυλών, υπάρχει ένας τρίτος κύκλος, που συμβολίζει τη σύνθεση των δύο εξελικτικών φάσεων του ανθρώπου την παραγωγική «μήτρα» του Τρίτου Παράδεισου, τη γενεσιουργό αγκάλη ως ιδανικό τρόπο να ξεπεραστεί η κρίση και η σύγκρουση. Είναι ένα project σχετικό με την ατομική και συλλογική ευθύνη της κοινωνικής αλλαγής.
Στην Ελευσίνα, ο καλλιτέχνης με την επαναστατική πράξη της διάτρησης του εδάφους του προαυλίου τουΕλαιουργείου σχεδιάζοντας το σύμβολο του Τρίτου Παραδείσου, επιχειρεί να επιτύχει την κάθαρση, ανοίγοντας και πάλι την επικοινωνία μεταξύ ουρανού και γης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου